torsdag 11 oktober 2012

Dagens Musikarkeologi


I dag har jag migrän. Jag är på besök i Uppsala, och har passat på att avsluta alla lösa jobbtrådar jag har att fippla med, så i stället för att slappa så har jag ritat mellan 13.00 och 24.00 varje dag. Tack vare migränen är jag tvungen att pausa med någonting, så det blev en passande aktivitet att para ihop det bästa soundtracket ifrån de grekiska piratdisketterna min kompis david hade till sin Atari ST, och min kärlek till John Carpentersoundtracks. Det står nu klart att Bomb the Bass, bandet som gjorde soundtracket till det alldeles utmärkta rymdskjutarspelet Xenon 2, lånade nästan grisigt mycket av italomixen till Attack på Polisstation 13.

Jag har sovit i kanske en timme. Skjut mig.

Förutom detta så har jag legat i badet i fyra timmar och läst Mo Yan, mest för att han fanns till hands.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar