måndag 30 juli 2012

Mina tonår i kläder.

Jag bar T-shirt långt in på vintern. Jag hade inga andra tröjor som jag tyckte var snygga. Den var plan och svart. Jag har fortfarande en massa plana svarta T-shirts i min garderob.

Min favorit var en med ramoneslogga på. Den var urgammal och nedärvd från min storebror. Den var till slut så nött att den var så gott som genomskinlig.

Jag tyckte inte det var för kallt, trots att det var vinter och minusgrader. Över bar jag en mörkblå duffeljacka. Jag bar varianter av den genom hela mina tonår, förutom vissa undantag när jag bar en brun, lite finare. Den förlorade till slut sina knappar. Fickorna i jackorna var alltid utnötta eftersom jag bar de flesta av mina saker i dom.

Det vanliga innehållet i min jackficka var en plånbok, cigaretter och tändare, en walkman med hörlurar, samt ett paket fishermans friend.

Jag hade långt lite flottigt hår. Inte farligt mycket finnar. En liten dubbelhaka. Inget skägg, men jag rakade mitt fjun.

Jag hade alldeles för stora blåjeans. Senare skaffade jag svarta. De var för stora för att jag övertalats att jag såg tjockare ut i smalare jeans. Först långt senare i livet insåg jag att det var den totala motsatsen som gällde. Senare skaffade jag ett par svarta. Men de var fortfarande för stora.

Jag minns inte vilka skor jag hade. Jag vet att jag innerligt ville ha kängor. Det var tufft med kängor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar