söndag 20 maj 2012

Varm Dattadag


I dag har det varit den soligaste dagen på hela året, och Malmö är knökfullt av folk som ligger i gatuhörn och plättar och gonar sig. Spenderade mina sista pengar på debaser med S igår, och trots att det var trevligt, så undrar jag lite varför jag använde pengarna på öl för 50 spänn glaset. Trots det, så känns det nästan lite logiskt. Mycket småtransaktioner på 50 pix i mitt liv. Stöl är 50 spänn, Cigg, 50 spänn, Arvid fancy + ett paket sojamjölk, 50 spänn. Mycket femtiolappar i omlopp som spåras tillbaka till mig.

Har precis spenderat soldagen med Gunnar. Gunnar är en mycket rar prick, och han är precis människan man skall prata med när man vill diskutera insnöade grejer. Jag presenterade mitt idiotprojekt för honom, och diskuterade det lite. Det känns nu klarare och klarare att jag vill göra detta. Efter det drev vi runt lite, pantade burkar, köpte kaffe och småpratade. Efter det så satt Gunnar tålmodigt och ojade sig över min långsamma dator, och försökte komma fram till vad som var fel på den. Någonting jag helt och hållit givit upp på, och dattan har mest legat där under en klädhög de senaste veckorna, vilket inte är så strålande då jag förmodligen kommer att behöva jobba på den över sommaren, om jag skall göra boken.
Hur som helst uppskattar jag att jag har vänner som Gunnar, som vill göra sådana saker. Och inte har någonting emot att sitta och oja sig över min dator. Jag är glad över att jag har vänner som honom.
Nu har Gunnar gått, och jag är lite mållös, eller så har jag känt på senare tid att jag står och är förvirrad. Har inte riktigt någon aning om vad jag skall göra, eller vill göra. Jag är mållös, och grumlig.



S gav mig ett råd i gårkväll förresten: När man oroar sig över någon, så skall man försöka vända det, och tänka kärlek. Försök vända varenda orosmoment till en positiv tanke. Hon betonade att hon inte var en hippie när hon sa det. Och det är hon ju inte. Och inte jag heller. Men det var ett gott råd. Skall testa det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar